British Rose Fresh Plumping Mask - The Body Shop

Onlangs kon je opnieuw gratis een setje maskers afhalen bij The Body Shop. De vorige keer had ik een setje gekregen van Ellen, dus wou ik deze keer zeker zelf eentje halen!

Verder had ik nog de gele variant (link) en de groene variant (link). Enkel de roze variant is nog niet getest geweest voor de blog!




De roze variant, ofwel de British Rose Fresh Plumping Mask, is een gelmasker. Dit masker zou je huid verkoelen. Het volgende vond ik terug op de website:

"Laat je huid stralen met onze British Rose Fresh Plumping Mask. Dit 100% veganistisch en verkoelende gelmasker is geïnspireerd door oude Europese badrituelen en gemaakt van echte rozenblaadjes, rozenbottelolie en organic Community Trade aloë vera."


  • Geformuleerd zonder parabenen, parrafine, silliconen of minerale oliën 
  • Echte rozenblaadjes en extract van handgeplukte rozen uit het Verenigd Koninkrijk herstellen het vochtgehalte in de huid 
  • Rozenbottelolie uit Chili, vol met herstellende Omega 3 en 6 om de huid te verstevigen 
  • Biologische Community Trade-aloë vera uit Mexico, bekend vanwege de milde, kalmerende en verzachtende effecten op de huid


Ik bracht het masker aan met een 'maskerborstel'. Dit is eentje van Real Techniques. Deze is speciaal ontwikkeld om dagcrèmes of maskers aan te brengen.
Het masker voelde zeer fris aan. Tijdens warme dagen (zoals vandaag) zorgt dit wel voor wat verfrissing. Zoals ik eerder zei, is het een gel. De gel droogt een beetje eens je het masker ophebt. 

Verder zou dit masker een plumping effect hebben. Hierbij veronderstel ik dat er een tintelend gevoel ontstaat waardoor je huid wat 'voller' is. Dit heb ik niet ervaren... Bij andere reviews lees ik mensen die pijn ervaren met een onaangenaam gevoel. Gelukkig heb ik dit niet ervaren!

Tot slot som ik de voor- en nadelen op:
Voordelen:
  • 100% vegetarisch
  • bevat geen parabenen, paraffine, siliconen of minerale oliën
  • ruikt lekker
  • gemaakt uit fair trade producten
  • brengt gemakkelijk aan
  • verfrissend 
Nadelen:

  • geen plumping effect
  • niet zo veel effect op mijn huid


Te koop bij The Body Shop voor €20/pot

Liefs Marelle 

Reacties

Populaire posts