SiliSponge


De tijd dat ik foundation aanbracht met mijn vingers is al een tijdje passé. De beautywereld heeft al veel dingen uitgevonden die het aanbrengen van make-up vergemakkelijkt. Zo heb je kwasten, beautyblenders,...
Zelf ben ik een grote fan van een Beautyblender. Jammer genoeg neemt dit veel product op... 

Molly Cosmetics kwam als eerste met een nieuwe beautytool die zorgt voor minder verkwisting, namelijk de Silisponge. Dit is een make-upsponsje die bestaat uit silicone. Het zuigt dus geen make-up op maar je kan er wel gemakkelijk make-up mee aanbrengen.

Zoals dit nu eenmaal gaat, werd dit product door verschillende andere beautymerken gekopieerd. Ik kocht mijn Silisponge in Duitsland bij DM.



Maar waarom silicone? Zoals eerder vermeld, verlies je veel minder van je make-up producten! Vaak is het zo dat de helft van je foundation wordt opgeslorpt door een beautyblender. Met een kwast verlies je vaak ook veel van je foundation. Met de silisponge verspil je dus geen product én kan je super gemakkelijk je spons schoonmaken.


De silisponge is niet zo groot. Het ziet er een beetje uit als een platte steen. De spons voelt zeer grappig aan. Precies flubber die vastzit :). Verder is het sponsje zeer flexibel en gemakkelijk te gebruiken.

Rondom de spons is er een klein randje. Ik vermoed dat dit wel een plaatsje is waar foundation zich kan verstoppen! Je brengt je foundation aan op je gezicht (of rechtstreeks op de spons). Ofwel breng je in cirkelvormige bewegingen de foundation aan ofwel ga je heen en weer over je gezicht.

Het gebruik van een silisponge is wel wat wennen. Ik vond niet meteen de juiste manier om mijn foundation aan te brengen. Als eerste heb ik mijn foundation overal aangebracht in cirkelvormige bewegingen. Dit zag er niet uit waardoor ik met de spons deppend over mijn gezicht ging. Dit zag er al iets beter uit. Tot slot ben ik met een beautyblender nog eens over mijn gezicht gegaan.

Dit is ook volgens MollyCosmetics de werking: aanbrengen via de silisponge en dan afwerken met een kwast/beautyblender.

Hierboven een foto na gebruik: je ziet wel wat foundation aan de kant die ik gebruikte. Ook aan het boordje zie je wat ophoping. 

CONCLUSIE:
De spons doet wat het beloofde: minder verspilling. Op zich werkt de spons goed maar het is wel wat wennen in gebruik. De silisponge is gemakkelijk schoon te maken. Enkel afspoelen met water en wat zeep.

Het is een leuk product om eens te testen maar ik betwijfel of ik mijn kwasten/beautyblender hiervoor zal inruilen!


Gekocht voor €6,95 in DM-market. Binnenkort te verkrijgen via Ici Paris XL


Liefs Marelle x







Reacties

Populaire posts