How to: make-up schoonmaken

Hallo!


Vandaag geef ik jullie mee hoe ik mijn make-up schoonmaak! Ja inderdaad schoonmaken. Waarom zou ik dit doen? Wel als je make-up wat vuil is, iemand anders heeft deze gebruikt of je hebt make-up tweedehands gekocht, is het interessant om deze schoon te maken.
Het is heel gemakkelijk om deze schoon te maken. Je hebt maar twee zaken nodig. Watjes en alcohol! De alcohol heb ik bij de apotheker gehaald. Pure alcohol kan je in sommige winkels kopen maar persoonlijk heb ik dit nog niet gezien :).

Volgende producten ga ik ontsmetten: lipsticks (omdat ik deze verkoop), een blush en een oogschaduw palet.


Ik start met de blush. Je neemt een watje en maakt het nat met de alcohol. 
Vervolgens duw je zachtjes het watje in je blush. Je ziet dat de blush nu 'nat' wordt en donkerder. Wees gerust, het trekt weg! Erna wrijf ik de eerste laag met mijn vingers gewoon weg en de blush is klaar om te gebruiken!
Hier zie je dat het wat 'nat' is
Het is ook gemakkelijk om op deze manier je lipsticks te reinigen. Ik dop het bovenste van de lipstick in een potje gevuld met alcohol. Vervolgens kan je op twee manieren te werk gaan. Ofwel kies je ervoor om de lipstick gewoon te laten drogen ofwel veeg je de eerste laag weg met een watje. Indien het een tweedehands lipstick is dan zou ik de tweede optie nemen :).

 

Ten slotte reinig ik mijn nieuwste aanwinst, Urban Decay Naked 3 oogschaduw palet! Deze heb ik tweedehands gekocht. De schaduw was amper gebruikt. Ik wou al heel lang dit palet kopen maar de prijs weerhield mij altijd. Nu heb ik deze voor €30 kunnen kopen.

Opnieuw ga ik te werk zoals bij de blush. Ik dop een watje in wat alcohol. Vervolgens dep ik het watje in de oogschaduw. Let wel goed op dat je van lichte naar donkere kleuren gaat! Anders kan je je lichte kleur verpesten... Verder let ik er altijd op dat ik ook glitter en niet glitter kleuren onderscheid van elkaar.

Je laat alles goed drogen. Erna kan je het eerste laagje met je vinger wegvegen en voilà je oogschaduw palet is als nieuw!

Zo dit was het dan! Misschien zijn we van plan om een reeks te maken van How to. Is dit iets leuks volgens jullie?


Liefs Marelle x




Reacties

  1. Tof idee om zo'n reeks te maken.
    Ik zou graag iets weten over bronzers. Je hebt poeder of sticks?
    Groetjes Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip Maaike !! :)
      Persoonlijk ben ik eerder fan van poeders maar ik ben er zeker van dat er ook zeer goede sticks bestaan al heb ik hier niet zoveel ervaring mee.
      Opnieuw iets om te testen dus ^^
      Liefs Ellen,
      Marelle.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts