Chocolate chip cookies

Hallo iedereen!

Het is al een tijdje 'vakantie' voor ons. Om het wachten op ons diploma te verzachten, heb ik koekjes gebakken! Ik was eerst van plan om een giant cookie te maken maar toch heb ik besloten om kleintjes te maken. Ik haalde het recept van lifestylespot. Zelf heb ik stevia gebruikt in plaats van gewone suiker. Je hebt er minder voor nodig en stevia is veel gezonder dan suiker!
Volgende zaken heb je nodig:

  • 230 gr boter 
  • 140 gr stevia of 280gr suiker
  • 2 eieren
  • 350 gr bloem
  • een halve theelepel baksoda
  • een halve theelepel zout
  • twee theelepels vanille extract
  • 100 gram chocolade - in kleine stukjes
  • Smarties als decoratie

Zo ga je te werk:

Je doet de boter en de suiker samen in een kom. Deze mix je tot je een smeuïge massa krijgt. 

Vervolgens doe je de twee eitjes er samen bij en mix je opnieuw. Hier kan het voorkomen dat je deeg wat schift. No worries, dit verdwijnt eens je bloem erbij is! Vervolgens voeg je twee theelepels vanille extract toe.

Je vermengt de bloem, soda en zout door elkaar. Dit mengsel voeg je dan toe in kleine stukjes bij het botermengsel. Ik doet dit beetje bij beetje omdat anders mijn deeg te bloemerig wordt. Als laatste voeg je de stukjes chocolade toe.

Je kan ervoor kiezen om het deeg op een bakplaat te leggen met bakpapier of in een bakvorm. Je kan er ook voor kiezen om kleine koekjes te maken of net één groot koekje te maken!

Ik koos voor de kleine koekjes. Ik smeerde wat boter op het bakpapier en strooide wat bloem erover. Vervolgens maakte ik kleine balletjes van het deeg en drukte deze plat. Je kan ervoor kiezen om je koekjes te versieren. Ik heb er slechts een paar versierd :)
 

Vergeet ook je oven niet voor te verwarmen op 150°C. De koekjes moeten 35-40 minuutjes in de oven. 
Na een groot halfuurtje zijn je koekjes klaar! Hmmm ze zijn echt lekker!


Bak jij ook graag?

Liefs Marelle x





Reacties

Populaire posts