je gelaat shapen door middel van contouring

Hey iedereen.

de nieuwe trend van het moment binnen de wereld van make-up is contouring.
Contouring houdt in dat je door gebruik te maken van donkere en lichtere tinten de vorm van je gelaat gaat aanpassen, verbeteren of in de verf gaat zetten.

Hieronder toon ik jullie eerst een foto zonder contouren en vervolgens een foto met contouren.

Op de rechtse foto (waar ik de techniek heb toegepast) kan je zien dat mijn gezicht veel smaller lijkt dan op de linkse foto waar ik helemaal geen make-up draag. Mijn neus lijkt ook iets smaller en mijn kaaklijn lijkt iets meer uitgesproken te zijn dan op de eerste foto


Ik ga nu trachten uit te leggen hoe ik dit effect heb verkregen ^^

Eerst en vooral heb ik gebruik gemaakt van de Kiko Contouring pencils uit de Rebel Romantic collectie.



Ik heb gekozen voor de lichtste tinten aangezien ik van nature een zeer lichte huidskleur heb.
Elk pakketje bestaat uit 2 potloden, een bronzer en een highlighter.

De Bronzer heb ik als eerste aangebracht tegen mijn haarlijn , net onder mijn jukbeenderen, langs de zijkant van mijn neus en rond mijn kin zoals op onderstaande afbeelding te zien is. Vervolgens heb ik de highlighter aangebracht op mijn kin, op mijn neus, op mijn voorhoofd en op mijn jukbeenderen net boven het deel waar ik reeds de bronzer gebruikt heb.

Vervolgens is het de bedoeling dat je alles mooi in elkaar gaat blenden met een blending sponsje of borstel.
In het begin lijkt het echt nergens op maar wanneer je alles mooi in elkaar hebt geblend en alles hebt gefixeerd met wat compact poeder ziet je make-up er al helemaal anders uit.
Indien je wil kan je met wat bronzer en highlight poeder je contouren nog wat extra bijwerken maar dit is geen noodzakelijke stap.
Ik gebruik ook geen fond de teint wanneer ik met de contouring pencils werk opdat de combinatie van beide veel te zwaar aanvoelt op mijn gezicht. Ik gebruik enkel een coverstick waar nodig om een egale teint te verkrijgen maar dit kan je ook mooi inblenden terwijl je de contouren met elkaar blend.

De contouring pencils van Kiko zijn momenteel te verkrijgen via de site of via een Kiko verkooppunt voor €9.90 en wat mij betreft zijn ze zeker hun geld waard :)

Liefs, Ellen.











Reacties

Populaire posts