Roots - Lush

Nu de examens gedaan zijn (oef) kan de vakantie beginnen! Toch heeft de blokperiode een enorme impact, denk maar aan alle slapeloze nachten, piekeren, energiedrankjes, koffie, ongezond eten,... Tijdens de examens verlies ik veel haar, ik heb het gevoel dat de helft uitvalt (wat niet zo is obvious). Na de examens neem ik wat extra vitaminen en gebruik ik een product van Lush, Roots! 
Roots is een haarmasker, het stimuleert de haargroei. Ik was er eerst sceptisch over, want haarmiddeltjes zijn eerder een mythe dan realiteit. Toch besloot ik roots een kans te geven. Het is een crème die je aanbrengt op droog haar, je wrijft het open op je handen en masseert dan heel goed je haarwortels. Je moet 15/20min in masseren... Maar zelf heb ik daar geen geduld voor dus masseer ik het goed in en laat het 10 min inwerken. Vervolgens gebruik je shampoo (+conditioner) om alles goed uit te spoelen. 

Roots bevat:
  • drie verschillende soorten munt (munt stimuleert haargroei), deze stimuleren de bloedcirculatie in je hoofdhuid
  • verse munt bevat menthol wat zorgt voor minder haaruitval
  • olijfolie om je haar te versterken
  • genezende honing
  • netels voor dat extra glossy effect
Roots ruikt enorm fris (beetje zoals kauwgom). Eens het masker op je hoofdhuid ligt, voelt je hoofd enorm fris aan. Je kan het vergelijken als je net frisse kauwgom eet en je ademt diep in, wel dat gevoel heb je op je hoofd! 1 keer per week zo'n masker is meer dan voldoende.



Wat doet roots nu? Roots stimuleert de haarwortels om te groeien. Het resultaat bij mezelf is dat ik meer kleine haartjes krijg tussen mijn haar (oké wat raar geformuleerd). Je ziet dit het best juist aan de rand van je hoofd, bijvoorbeeld aan je voorhoofd. Daar hebben veel mensen zo'n mini haartjes, wel deze krijg je meer door roots te gebruiken. Het zorgt voor meer volume en uiteindelijk eens ze verder groeien voor meer haar. Je moet ook geen wonderen verwachten maar kleine stapjes helpen altijd! Ik gebruik roots nu al een paar maand en zal het opnieuw aankopen.


Roots kan je kopen in alle Lush filialen voor €19,95/225g.


Liefs Margot x



Reacties

Populaire posts