Mijn 3 essentials voor een egale huid

Hey iedereen,

vandaag stel ik jullie mijn 3 favoriete producten voor om een egale teint te verkrijgen. 
Als basis gebruik ik de Catrice matt mousse make-up. Ik heb dit product eigenlijk nog maar recent leren kennen. Ik had al heel wat goede dingen gehoord omtrent mousse foundation maar wist eigenlijk niet goed hoe dit te gebruiken. Ik heb het er toch eens op gewaagd en een potje aangekocht. Dit soort foundation is veel lichter qua structuur en voelt eigenlijk zeer licht aan op de huid. Op warme zomerdagen kies ik dan ook eerder voor een mousse dan voor een gewone foundation, ongeacht het feit dat ik van mening ben dat een gewone foundation toch een iets betere dekking geeft. 
Ik breng de mousse gewoon aan met een foundation kwast en werk hier en daar wat bij met een foundationsponsje om alles zo egaal mogelijk te maken. Ik gebruik geen concealer in combinatie met deze mousse omdat ik vind dat dit om de 1 of andere reden niet mooi blend. 

De volgende stap is alles afmatten met een compact poeder. Hiervoor gebruik ik ook een product van catrice. Het is een zeer lichte poeder dat mooi blendt met de foundation en ook perfect is afgestemd op de kleur van de foundation. 
Compact poeder breng ik steeds aan met een brede poederkwast.

Als laatste stap gebruik ik de essence sun club bronzer. Het donkere deel is bedoeld om wat contouren aan te brengen in het gelaat. De donkere kleur gebruik je dan ook net onder de jukbeenderen en aan de kaaklijn. Het bleke deel (=de highlighter) gebruik je op de jukbeenderen, neus en kin.   
Liefs, Ellen


Reacties

Populaire posts