Recept : Wraps met parmaham en pesto

Hey iedereen ,

de examens komen stilaan dichterbij en de blok is, voor mij althans, van start gegaan.
Tijdens het blokken is het belangrijk om gezond te eten maar we weten natuurlijk allemaal dat dit niet evident is :)
Daarom ben ik super blij dat er zoiets bestaat als wraps. Je kan deze opdienen als een hapje tussendoor maar je kan ze evengoed beleggen voor 's middags.

Ik heb onlangs voor een feestje wraps gemaakt met pesto, parmaham en gegrilde paprika en deze leken enorm in de smaak te vallen , daarom wil ik dit receptje toch even met jullie delen.

Wat heb je nodig :
- Wraps
- Rode pesto
- Philadelphia kaas ( de gewone klassieke smeerkaas)
- Gegrilde paprika's in bokaal
- Dun Gesneden plakjes parmaham of een andere rauwe ham naar keuze.

Meng de rode pesto onder de Philadelphia kaas tot je een smeerbare egale massa krijgt, de hoeveelheid rode pesto die je toevoegt is puur afhankelijk van smaak. Wanneer ik dit maak meng ik steeds een volledig potje pesto met een volledig potje philadelphia maar indien je het wat zachter van smaak wil kan je ook iets minder pesto toevoegen.

Vervolgens leg je de wrap open en smeer je deze volledig in met een laagje van het philadelphia/pesto mengsel. Laat wel een randjes van een 2tal cm vrij om alles mooi te kunnen oprollen zonder je handen al te veel vuil te maken.

Vervolgens beleg je de wrap met de sneetjes parmaham zodat alles bedekt is.
Als laatste stap snij je een paar fijne reepjes van de gegrilde paprika (deze kan je normaal in elke winkel verkrijgen maar ik ben zeker dat ze in elke lidl te verkrijgen zijn) en je legt de reepjes aan de zijkant van je wrap waar je start met oprollen zodat de paprika na het oprollen en bij het versnijden van de wrap mooi in het midden zit.

Rol het geheel mooi op en laat de wrap (ingewikkeld in zilverpapier of plastiek folie) even in de ijskast rusten zodat de kaas wat kan opstijven. Je zal zien dat dit helpt om de wrap makkelijker te snijden.

Je kan deze wrap dus gerust een dag op voorhand maken zodat je altijd een lekkere snack bij de hand hebt.

Smakelijk !!

Liefs , Ellen.

Reacties

Populaire posts