Ooglook met oogschaduwpallet Catrice

Hallo iedereen ,

ik ben zelf enorme fan van de mooie oogschaduwpalletjes die steeds vooraan in de winkelrekken van diverse winkels liggen de blinken. Ik ga hier vandaag mee aan de slag en een ooglook doen met de kleuren uit een oogschaduwpallet van Catrice.

Eerst lijst ik even kort de producten op waarvan ik gebruik heb gemaakt :

 Ik heb gebruikt gemaakt van de kleuren uit oogschaduwpallet nr 40 Never let me go van het merk Catrice.
Een foundation van essence , Een ooglidprimer van het merk elf en een compactpoeder van The Body Shop
Een liquid eyeliner en oogpotlood van max & more , een big lash mascara van essence en een wimperkruller.
semi permanent wenkbrauwpoeder van het mer Cresty
Een lipstick van Estée Lauder

Na het aanbrengen van een laagje foundation en het fixeren met compact poeder heb ik een  primer aangebracht op mijn bewegend ooglid om de oogschaduw langer te kunnen houden. Ik heb hiervoor een primer van elf gebruikt. 
 
Vervolgens heb ik een basiskleur oogschaduw aangebracht op mijn volledige ooglid. hiervoor heb ik de lichtste kleur (links boven) uit het pallet gebruikt. Dan heb ik het het glitter kleurtje (rechts boven in het pallet) gebruikt op mijn volledig bewegend ooglid en met de donkerste kleur (rechts onder) de buitenhoek van mijn oog geaccentueerd. Met behulp van een smudge brush kan je de kleuren wat in elkaar blenden om een egaler effect te krijgen.

De volgende stap is het aanbrengen van een fijn eyelinerlijntje en het aanzetten van de wimpers met mascara. Je mag de wimpers stevig aanzetten om een maximaal effect te krijgen. 
Het oogpotlood heb ik gebruikt om onderaan mijn oog een fijn lijntje te trekken.

Je kan je look uiteindelijk afmaken met een subtiele lipstick. Gebruik geen felle lipstick aangezien het accent van je make-up look reeds op je ogen ligt.
Accentueer nooit beiden (lippen en ogen) want dit komt nooit mooi uit.
Het resultaat zie je op onderstaande foto's : 

Deel ook zeker jullie varianten op deze ooglook even met ons :) 
Liefs , Ellen. 
 

Reacties

Populaire posts