Nude manicure

Hallo iedereen ,

Het is niet altijd makkelijk om een toffe creatieve nailart te verzinnen. Een zomers of fris kleurtje op je nagels doet al veel maar zelf hou ik wel van een speciale touch.

Ik ben heel ongeduldig en heb meestal geen zin om echt veel tijd te spenderen aan het uitwerken van een mooi figuurtje op elke nagel dus ik ben enorme fan van effect nagellakjes. Ik gebruik vooral lakjes van essence.

Voor deze nailart heb ik een basiskleur gebruikt van het merk elf. (eyes lips face) en een effectlak van essence (twinkling stars).
Ik heb eerst op al mijn nagels een base coat aangebracht waarna ik 2 laagjes van de elf nagellak heb aangebracht (2 dunne laagjes zijn beter dan 1 dikke laag aangezien een dikke laag zeer moeilijk droogt). Vervolgens heb ik enkel op mijn ringvinger (omdat ik het persoonlijk mooier vind om maar 1 nagel te accentueren) een laagje van de effectlak aangebracht. Met behulp van een cocktailprikker heb ik de glitters in de lak een beetje verplaatst om ze over mijn volledige nagel te kunnen verdelen.
Als laatste stap kan je eventueel nog een topcoat aanbrengen om je design te beschermen maar dit is bij deze nailart niet per sé nodig :) 
Op onderstaande foto zie je het uiteindelijke resultaat. 
Op mijn duim heb ik met behulp van een stempelplaat nog een design aangebracht maar eigenlijk is dit bij gewone nagellak niet aan te raden omdat een mislukte stempel moet weggehaald worden met nagellak remover en dan komt ook je basiskleur mee. De stempelplaten hou je beter voor gelnagels of gellak :) 

Liefs, Ellen.

Reacties

Populaire posts