Foto shoplog / Primark Luik

Hallo iedereen!

Gisteren ben ik een dagje naar Luik geweest. De voornaamste reden is dat je daar een Primark hebt in het winkelcentrum Mediacité! In Brussel heb je ook eentje maar persoonlijk vind ik deze niet echt de moeite om te gaan. Ik vind altijd veel meer mijn goesting in Luik. In dit artikel laat ik jullie weten hoe je naar de Primark in Luik gaat en wat ik allemaal heb gekocht!

's Morgens heb ik de trein genomen rond 7u41 in Tielt, het was heel vroeg! Maar om naar Luik te gaan, is het ongeveer 2u20 pendelen. Je moet er inderdaad veel over hebben :p. Rond 8u10 aangekomen in Gent, daar moet je overstappen naar de trein richting Brussel/Leuven om 8u23. Eens je op deze trein bent is het nog ongeveer 1u30 met de trein. Het was niet zo heel druk op de trein, normaal gezien als het geen vakantie is, is het heel druk en heb je amper zitplaatsen. Nu was dit gelukkig niet zo! Ook een tip: in de paasvakantie doet NMBS een actie namelijk GO PASS 1 Boomerang. Je kan voor 6euro binnen België reizen, de terugreis moet je niet betalen! Dus betaal je per rit drie euro, wat geen geld is!
Eenmaal aangekomen in Luik kom je meestal op het eerste perron aan. Dan kan je makkelijk meteen de grote trappen nemen en kom je op een plein uit. Dan ga je meteen naar links om een bus te nemen, je hebt verschillende bussen die naar het winkelcentrum rijden (waar de Primark is) maar uit ervaring neem ik altijd de 17. Als je opstapt vraag je gewoon twee tickets naar Mediacité (1,90 euro per ritje). Wel op tijd kijken wanneer je het centrum voor je ziet, de buschauffeur zal niet zeggen wanneer je moet afstappen! Mediacité is een groot winkelcentrum met maar liefst 109 winkels. Je hebt een enorm aanbod aan verschillende winkels, restaurants, cafeetjes, snacks,... Maar de winkel bij uitstek is de Primark! En deze is helemaal vernieuwd! Vroeger was de winkel al redelijk groot (enkel gelijkvloer) maar nu is er een verdieping bijgekomen (hoera!). De benedenverdieping is nu allemaal voor dames. De bovenste verdieping bevat de afdeling home, mannen, schoenen & kinderen. De winkel is echt heel prachtig, het deed me denken aan de Primark in Londen (qua uitstraling). Bij de dames had je een hele grote nieuwe lingerieafdeling, swimwear en meer pasruimte! Zelf heb ik redelijk veel gekocht, er waren echt zoveel mooie dingen! Ik kocht: twee broeken, 3BH's, een bloesje met korte mouwen en eentje met lange mouwen, een lichtblauw topje, een setje midi rings, iPhone hoesje, twee paar sandalen en twee pakjes theelichtjes. Met twee goed gevulde zakken moest ik nu verder reizen (oeps). Omdat we al zoveel hadden gekocht zijn we niet echt andere winkel binnen gegaan. Er is amper volk in de andere winkels, dat is wel wat triest want ze hebben ook nog mooie winkels in Mediacité!

Als lunch zijn we naar een chinees restaurantje geweest. Het is buffetvorm maar het is transportsysteem. Kleine bordjes met eten wisselen elkaar af. Je ziet de koks het eten bereiden en dan doen ze die op kleine bordjes en hup op de band. Deze band gaat door het restaurant en je neemt wat je wilt. Zo zijn er noedels, wokgerechten (kip/rund/inktvis), verschillende soorten fruit, meerdere desserts en zoveel meer. Het is echt leuk om eens zo te eten, je kan zoveel nemen als je wil en van alles tussen door nemen. Eens afwisselen met een stukje fruit tussen de andere gerechten was enorm verfrissend!

Nu wat foto's van wat ik heb gekocht :)


Kaarsjes! Watermeloen-citronella en vanille-kokos


Midi rings en iPhone hoesje!

Kleurrijke t-shirt bh's




Panda Pyjama! Het is een lange broek



Ben jij al naar de Primark geweest in Luik? Of ga je liever de Primark in Brussel?


Liefs Margot x





Reacties

Populaire posts