Review // Tea Tree face mask

Vandaag blijven we in de trend van gezichtsverzorging namelijk vandaag een gezichtsmasker!
Het gezichtsmasker die ik vandaag review is eentje van The Body Shop: Tea Tree gezichtsmasker.
Dit gezichtsmasker is gemaakt voor mensen met een gemengde huid. Heb je last van onzuiverheden, de zogenaamde zwarte puntjes (mee-eters), puistjes of rode vlekjes? Dan is dit masker geschikt voor je huid!
Zelf probeer ik iedere week dit gezichtsmasker aan te doen (moet zo volgens de verpakking).





















Beschrijving van het masker op de website: "Een onmiddellijk verkoelend masker dat helpt onzuiverheden te verwijderen en overtollig vet te absorberen. Werkt ook rustgevend en ontspannend op huid die last heeft van onzuiverheden. De huid voelt diep gereinigd, rustig en opgefrist aan."

Hoe werkt het? Ten eerste doe ik mijn haar vanuit mijn gezicht (als je haar plots op je gezicht valt als het masker erop ligt, is dit niet fijn). Vervolgens reinig ik mijn gezicht: ofwel neem ik reinigingsmelk met een wattenschijfje of als ik niet veel tijd en zin heb neem ik reinigingsdoekjes om alle make-up te verwijderen. Eens dit gebeurt is neem ik wat van de crème en smeer deze royaal over mijn gezicht heen. Het moet niet heel dik zijn maar gewoon een goed laagje tot je hele gezicht bedekt is. 

!! Te vermijden: ogen en lippen. Dit masker is niet bedoelt voor deze plaatsen, het kan heel branderig aanvoelen !!





















Je mag het masker 10 tot 15 minuutjes laten inwerken. Wel belangrijk is dat je dit niet te lang doet, er is een reden waarom een tijdsduur wordt aangegeven, te lang laten inwerken kan voor sommige huidtypes al te agressief ervaren worden. Dit wil je zeker niet want komt je huid rood & droog.

Na 12 minuutjes heb ik mijn gezicht met schoon water afgespoeld en voilà mijn gezicht kan er weer tegen aan. Waren al mijn onzuiverheden weg? Neen, maar het heeft wel deugd gedaan.Ik denk dat vooraleer de onzuiverheden en dergelijke weg zijn eens je het product een lange tijd gebruikt.

Enigste nadeel is dat bij het aanbrengen mijn gezicht een beetje branderig aanvoelde, maar ik heb dit altijd met maskers. Eens het langdurig pijn doet zou ik het afwassen, want dan kan je huid er niet tegen en zorgt dit voor een allergische reactie. 
Ik raad dit product zeker aan het ruikt heel fris en zorgt voor een ontspannend gevoel als het inwerkt. Ook gaat het niet volledig hard worden hiermee bedoel ik dat bij sommige maskers het precies helemaal hard wordt en je het gevoel hebt je gezicht niet meer te kunnen bewegen, hier is dit niet zo! Mijn gezicht voelde heel zacht aan na het masker :)



Dit masker is te koop in The Body Shop rond de 11 euro. Nu is er een actie: bij aankoop van twee producten verzorgingsproducten -25% op het eindtotaal.


Liefs Margot x











Reacties

Populaire posts