Gelaatsverzorging

Hey iedereen ,

Vandaag neem ik jullie eventjes mee doorheen mijn routine wat gelaatsverzorging betreft.
Veel mensen hebben niet steeds de tijd of zin om een uitgebreide gelaatsverzorging te doen wat begrijpelijk is maar de huid heeft , zeker tijdens de barre winterdagen, nood aan een goede verzorging.
Zelf heb ik ook niet de tijd om dagelijks een uitgebreide verzorging te doen maar ik heb een aantal basics die ik toch dagelijks gebruik.


Uitgebreide verzorging
Een uitgebreide verzorging probeer ik toch minimum 2 maal per week te doen. 
Bij een uitgebreide verzorging reinig ik eerst mijn huid met een ontschminkingsdoekje om de zichtbare make-up zoveel mogelijk te verwijderen. Vervolgens reinig ik mijn ogen met een speciale reinigingslotion voor de ogen (het roze flesje , te vinden in de Action). 
De volgende stap is het reinigen van het gelaat en de nek. Hiervoor gebruik ik een reinigingsmelk en reinigende/ hydraterende toner (beide te verkrijgen in de action). De melk zorgt ervoor dat de poriën zich openen zodat je de laatste onzuiverheden van je huid kan halen. De toner gebruik ik om de allerlaatste resten van voorgaande producten te verwijderen en de toner sluit ook opnieuw de poriën. 

Om mijn huid wat te kalmeren (want na een reiniging heeft je huid nood aan voeding en hydratatie) gebruik ik een watteschijfje met rozen- of lavendelwater (ik koop deze steeds in het Kruidvat). Dit product verfrist de huid en heeft een kalmerende werking.

Vervolgens breng ik een paar drupjes van het drops of youth concentrate aan (The Body Shop) en naargelang het tijdstip breng ik dan een dagcrème of bouncing sleeping mask (the Body Shop) aan.
Je zal merken dat een dagcrème zeer snel in de huid trekt na een uitgebreide reiniging, breng dus gerust een 2de laagje aan zodat je huid zeker voldoende voeding en hydratatie krijgt na de verzorging.    


Deze verzorging is vrij tijdrovend en ik heb niet de tijd en de zin om dit dagelijks te doen. Daarom heb ik een selectie gemaakt van de producten uit de uitgebreide verzorging en deze omgezet in een snelle dagelijkse verzorging.
Bij een dagelijkse verzorging gebruik ik ontschminkingsdoekjes, een gelaatsscrub(indien nodig), drops of youth concentrate en een dag of nachtcrème.

Ik start opnieuw met de aanwezige make-up resten van mijn huid te halen met ontschminkingsdoekjes. 
Vervolgens scrub ik de huid (dit doe ik 2 maal per week). Ik gebruik een zeer milde scrub die geschikt is voor dagelijks gebruik.
Na het gebruik van de scrub is het belangrijk je huid goed de spoelen zodat alle scrubresten worden weggespoeld. 
Na het spoelen dep ik mijn huid mooi droog en breng ik een paar drupjes van het drops of youth concentrate aan. Dit laat ik mooi intrekken om vervolgens als laatste stap een dag of nachtcrème aan te brengen. 
Deze manier om je gelaat te reinigen is heel wat sneller en je huid krijgt toch de nodige hydratatie en verzorging. 
Maar zoals ik eerder al zei is het toch belangrijk om minimum 1 keer per week (afhankelijk van je huiddtype , een vettigere huid zal genoeg hebben aan 1 keer iemand met een drogere huid zal extra moeten hydrateren) een uitgebreide verzorging te doen.

Liefs, Ellen. 
  
   

  

Reacties

Populaire posts