Essence: all about matt foundation

Hallo allemaal,

vandaag review ik voor jullie even kort een nieuwe foundation van essence, namelijk de all about matt foundation.

Ik heb deze foundation eigenlijk per toeval ontdekt omdat de foundation die ik normaal altijd gebruik tijdelijk uitverkocht was. Ik heb toen besloten deze te testen en hier heb ik zeker geen spijt van. Ik ben zeer tevreden van deze foundation.

De kleur past enorm goed bij mijn eigen huidskleur en wanneer je de foundation hebt aangebracht ziet deze er heel naturel uit. De dekking is soms iets minder maar dit werk ik dan meestal wat bij met een coverstick. Ik heb persoonlijk liever een iets lichtere dekking dan dat het lijkt alsof ik een masker aanheb omdat de foundation zo zwaar dekt. 

Sommige foundations kunnen ook nogal zwaar aanvoelen op de huid en vervolgens de poriën verstoppen, zeker op warme dagen kan dit een zeer verstikkend gevoel geven, bij deze is dit niet het geval. Hij smeert mooi egaal uit en voelt zeker niet zwaar aan. 

Deze foundation is ook olie vrij waardoor deze een matter effect geeft en veel langer blijft zitten. De huid gaat minder snel glimmen en je make-up blijft er langer mooi en fris uitzien.
De foundation is verder ook zeer makkelijk te verwijderen met een reinigingsdoekje voor het gelaat.
De verpakking is ook zeer handig. Met deze tube kan je de hoeveelheid foundation mooi doseren en je verliest niets van dit product aangezien je er alles tot de laatste drup kan uitduwen. 

Ik ben zeer tevreden over deze foundation en blijf deze zeker en vast gebruiken. Ik zou deze foundation aan iedereen aanraden, zeker als je snel last hebt van een onzuivere huid of verstopte poriën.
Je kan deze foundation kopen In het Kruidvat (aan de essence stand) voor net geen €4. Wat prijs-kwaliteit betreft is dit zeker en vast een goede foundation. 

Liefs,
Ellen.

Reacties

Populaire posts