Valentine's Day nailart

Hallo iedereen !!

morgen is het Valentijn dus misschien wel het moment om een  Valentijnsnailart online te plaatsten :)

Ik ga proberen jullie stap voor stap uit te leggen hoe je deze nailart kan plaatsen.

Op de bovenstaande foto zie je een overzicht van de lakjes en tools die ik heb gebruikt bij mijn nailart. Ik heb ervoor gekozen om te werken met rode, zwarte en champagnekleurige colorlak (max uit de action), stampy nailpolish van essence (uit het kruidvat), een nail hardener van essence (kruidvat), een stempelplaat (besteld via born pretty store), stempel tools (action) en een dotting tool (kruidvat). 


Zelf heb ik zeer broze nagels dus start ik altijd met een versterkende basislaag. Hiervoor gebruik ik de Essence studionail : ultra strong nail hardener die je kan vinden het Kruidvat. Ik kan deze lak ten zeerste aanraden, ik ben er zelf zeer tevreden over en je merkt zeer snel een verschil in stevigheid van de nagel.                    


Laat de basislaag mooi uitdrogen , dit duurt normaal een paar seconden, en breng daarna de kleurlaag aan. Ik heb ervoor gekozen om te werken met een rode en zwarte colorlak als basiskleur. 


Wanneer de colorlaag mooi droog is kan je van start gaan met de nailart. Ik toon jullie 3 relatief simpele manieren om tot een mooie nailart te komen. 

1)Op mijn pink heb ik ervoor gekozen om door middel van een dotting tool een polkadotmotiefje te plaatsen. Dit doe je door wat nagellak op een zilverpapiertje te druppellen, met je dottingtool wat lak op te nemen en bolletjes te doppen op je nagel. Laat je design vervolgens drogen en verzegel met een doorzichtige topcoat.

Mijn midden- en wijsvinger namen het meeste tijd in beslag aangezien ik hier heb gewerkt met verschillende lagen wat een langere droogtijd impliceert. Op de zwarte basislaag heb ik een rode laag geplaatst die iets verder van de nagelriem ligt. Om een goede dekking te krijgen van de rode kleur is het aan te raden om 2 laagjes te leggen. Op het zwarte randje heb ik door middel van mijn dottingtool een paar stippen aangebracht (in champagnekleur). Laat alles zeer goed drogen en verzegel opnieuw met een topcoat.  

2)Het hartje op mijn ringvinger heb ik met de losse hand door middel van een penseeltje op mijn nagel geschilderd. Vooraleer de zwarte omlijning te schilderen heb ik eerst het hartje in champagnekleur geschilderd en ingekleurd. Door eerst het hartje in te kleuren heb je bij de omlijning de kans om eventueel  wat fijner af te werken of de vorm van je design wat te verbeteren. Laat je design opnieuw drogen en verzegel met een topcoat.

3)Het design op mijn duim heb ik geplaatst door middel van een stempelplaat. hiervoor heb je een stempelkussentje, een schrapertje en een speciale stempellak nodig ( in de action kan je deze vinden voor +- 2euro per set, de speciale lak kan je vinden in het kruidvat). Zorg ervoor dat je basis colorlaag goed droog is en breng vervolgens wat lak aan op de gewenste afbeelding op de stempelplaat. Schraap vervolgens de overtollige lak van het plaatje en duw met het stempelkussen op het design. Wanneer je tevreden bent over het design op het stempelkussen druk je het kussen op je nagen en rol je het kussentje mooi af. Wanneer alles goed gaat zou je design mooi op je nagel moeten staan en kan je meteen verzegelen met een topcoat. 
Deze manier vergt wel wat oefening maar geeft zeer mooie resultaten. :)


Veel plezier met deze nailart en Happy Valentine's Day !!! 

Laat gerust een reactie of foto na omtrent jouw ervaringen met of variaties op deze nailart :) 

Liefs , Ellen x.


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts