HUDA BEAUTY Nude palette vs. W7 Socialite palette

Op de Facebookpagina van Boozyshop zag ik reclame voor het nieuwste oogschaduw palette van W7 Cosmetics namelijk, het socialite palette.

Deze zou een dupe (kopie) zijn van het bekende Nude palette van Huda Beauty. Zelf heb ik het palette van Huda Beauty (echt een top palette) en wou ik dus zeker testen of dit een dupe was of niet.

De verpakking
voorkant 
achterkant

W7

Huda Beauty 
De swatches: de bovenste zijn van het W7 palette en er direct onder van het Huda palette.
Eerste rij:



Tweede rij:


Derde rij:


Vergelijking:
Je merkt duidelijk wel een verschil qua pigment. De kleurtjes van Huda beauty bevatten een intensere kleur dan die van W7. Een ander verschil is dat de swatches van W7 een beetje 'chunky' zijn. Vooral de glitters zijn zeer grof in hun structuur. 
W7 heeft voor hun prijs wel een borstel voorzien en een spiegel, terwijl Huda Beauty niet. 

Het grootste verschil is natuurlijk de prijs. W7 (€9,95) vs Huda Beauty (€65). Zelf ben ik een fan van het Huda palette, ik raad het merk zeker aan. Het is zeker het geld waard. Het is gemakkelijk in gebruik, oogschaduwen bevatten veel pigment en blenden zeer goed met elkaar. Het W7 palette is iets moeilijker in gebruik; pigment is minder sterk en het vraagt wat meer blend-werk. Jammer genoeg zijn de glitters niet zo schitterend als het origineel. 

De prijs/kwaliteit is echt een pluspunt.  Mijn voorkeur gaat nog steeds naar het Huda palette. Waarom? Ik hou echt enorm van de glitters in het palette en die van het W7 gelijken er niet echt op qua product. Als je liever jouw geld gebruikt voor andere zaken, maar je wil toch zo'n kleurenpalette? Dan zou ik voor het W7 palette gaan!

W7 Socialite palette is te koop @ Boozyshop
Huda Beauty new nude palette is te koop @ Sephora


Liefs Marelle 







Reacties

Populaire posts