Mixcoco Manicure

De laatste jaren zijn mooie nagels een echte must. Wie houdt er nu niet van een manicure en mooie verzorgde nagels? Zelf heb ik ook al een paar keer gelnagels gehad. Maar sommige vragen echt veel geld voor iets wat het uiteindelijk jammer genoeg het geld niet waard is... Vele cosmeticabedrijven hebben hierop ingespeeld, zo heb je verschillende soorten gellak/gelish/striplac,... Deze kan je makkelijk zelf thuis aanbrengen, ze beloven dat je manicure minimum 14 dagen blijft. Dat klinkt mooi, maar jammer genoeg behoor ik niet tot de groep die heel lang nagellak kan behouden. Gelnagels bij een nagelstyliste zouden tot vier weken moeten blijven, ik mag geluk hebben als ze twee weken blijven. Om de een of andere reden kunnen mijn nagels het niet volhouden. Hoe graag ik ook gelnagels zie, ik ga niet meer want achteraf ben ik teleurgesteld dat ze weer afkraken of scheuren.

Als ik gewoon nagellak gebruik kan dit 3-7 dagen blijven zonder mankementen (wat al lang is). Bij gellak duurt het iets langer vooraleer er een scheurtje of zo is, mijn maximum was hier twee weken (halleluja!). Zoals ik zei heb je echt enorm veel merken die gellak/gelish hebben bvb: gelish, harmony, mixcoco, sensationail, fuse,...
Zelf heb ik mixcoco, sensationail en fuse. Vandaag ga ik Mixcoco testen. Dit setje heb ik gekocht via een actie van Groupon. Een paar keer per jaar houden ze een actie waar je redelijk goedkoop een manicureset kan kopen. In elke set krijg je een lamp, nagellak, doekjes, twee vijlen en cleansing gel. Ook kan je setjes met nagellak apart kopen. Nu zal ik stap voor stap tonen hoe ik te werk ga!

Stap 1:Vijlen van de nagels + nagelriemen achteruit duwen met een bokkenpootje of met een nagelvijl.
Stap 2:Nagels reinigen met de cleansing gel

Stap 3: een eerste laagje met de base gel. Dit is een doorzichtige, sticky gel. Je moet hier echt goed mee opletten dat je niet morst op je nagelriemen, achteraf krijg je dat niet meer schoon! Onder de lamp kan de gel soms wat breder worden, dus vandaar altijd een beetje nagel overlaten als je lakt (ik verwijs hierbij hoe belangrijk het is dat je je nagelriemen achteruit duwt, zo heb je meer nagel om te lakken). Als alle nagels gelakt zijn, steek je je hand onder lamp (ik steek tweemaal de timer van 30 seconden aan)
Stap 4: kleurtje kiezen. Afhankelijk van de kleur moet je één of twee keer deze stap herhalen. Bij lichte kleuren sowieso tweemaal! Opnieuw steek ik mijn hand tweemaal 30 seconden onder de lamp
Stap 5: aanbrengen van de topcoat en opnieuw 1 minuutje onder de lamp en voila je manicure is klaar :)


 Het is niet moeilijk maar toch mislukt het soms. Hier enkele tips !
  • goed je nagel vijlen & nagelriemen achteruit duwen
  • cleanser of alcohol gebruiken om je nagels vetvrij te maken
  • base coat niet te dicht bij de nagelriem aanbrengen en ook goed de bovenkant van je nagels lakken
  • voldoende onder de lamp houden, 30 seconden is echt niet voldoende (toch niet voor mij)
  • als je morst, afkuisen want eens onder de lamp krijg je deze niet meer makkelijk schoon

Verwijderen van de gellak: je neemt watjes en doet hier cleanser op. Je wikkelt deze in zilverpapier en doet deze dan om je vinger. Vervolgens plaats je je vinger in de lamp voor een paar minuutjes. Met gemak kan je de nagellak afhalen. Je kan ze ook afscheuren maar dat is niet zo gezond voor je nagels!

Heb je zelf al eens gellak/gelish/gelnagels of dergelijke eens thuis getest? Welke is jouw favoriet?


Liefs Margot x









Reacties

Populaire posts