Yankee Candle - Worth The Hype?

Hallo!

Vandaag een artikel over een van de laatste hypes en of deze nu wel echt de hype waard is. Namelijk Yankee Candle. Online kom ik ze overal tegen. Het is een Amerikaans merk dus daar is het enorm populair. Zoals bij de meeste dingen komt de hype langzaam aan bij ons. Vooral in Nederland zie je dat Yankee Candle op dit moment hot is.
In België zijn deze kaarsen bij de meeste nog niet gekend maar er zijn toch al een paar webshops die deze in het assortiment aanbieden.


Ik ben echt verzot op kaarsen! Een kaarsje aansteken tijdens het studeren of gewoon om te relaxen vind ik echt super. Meestal gebruik ik geurtheelichtjes. Ik brand er iedere avond twee en soms meerdere per dag ( te zien of ik veel thuis ben of niet). Ik heb al een paar doosjes versleten! Omdat ik nu al zoveel gelezen had over Yankee Candle besloot ik om er mij eentje aan te schaffen. Het vinden van een verkooppunt was een eerste moeilijkheid. Er zijn vele Nederlandse webshops die ook opsturen maar dan moet je verzendingskosten betalen die soms heel hoog liggen.


Uiteindelijk heb ik toch een Belgische webshop gevonden die Yankee 
Candles in het assortiment heeft (http://wanderandco.com). 

Ik kocht daar de Yankee Candle small jar Icicles. Deze is van kerstcollectie ( Festive collection). Deze ruikt echt enorm goed! Lekker fris, typisch winters want het ruikt naar dennenappels en toetsje kruidig ( kaneel of kruidnoten). Ik vind dit echt een leuke en aangename geur. Deze kaars brandt 25 tot 40 uur, dit is heel lang aangezien een gemiddeld theelichtje 4uur meegaat. En de geur verspreidt zich echt over heel het huis. Als ik deze kaars brandt ruikt heel het huis lekker! Dat vind ik echt een pluspunt, andere kaarsen ruik je wel maar de geur vervliegt enorm snel. Zoals je kan zien is de kaars voor de helft opgebrand en ik heb deze al sinds december een paar keer voor een paar uren gebrand.


Onlangs heb ik nog een Yankee Candel besteld, deze keer een large jar ( je hebt small-medium-large jar). In de geur sweet strawberry. Deze bestelde ik op https://www.sensationalhome.nl. De verzendkosten zijn praktisch dezelfde als die je in België moet betalen en een supersnelle levering. Vanaf je een bevestigmail krijgt van betaling, volgende dag is het binnen! Ze hebben een enorm ruim aanbod aan Yankee Candle op deze site. Ze hebben ook een speciale geur van de maand, hier krijg je dan 25% korting op. Omdat Sweet Strawberry de geur van de maand februari is heb ik deze besteld! Een large jar kan tot ongeveer 150 uren branden ( enorm veel!). De geur van Sweet Strawberry is zoals de naam zelf, de geur van aardbeien met suiker erover! Zoals bv in de zomer aardbeien eten met een beetje kristalsuiker over ( superheerlijk) wel zo ruikt deze kaars! Doet meteen verlangen naar zomer & lekkere aardbeien!


Dus vind ik de hype Yankee Candle de moeite? JA! Ik ben echt verzot op de geuren en de toffe namen! Oké, ze zijn wel duur maar als je nadenkt hoelang ze meegaan & de geur die lang blijft komt dit wel voordeliger uit dan theelichtjes! Het is wel jammer dat er hier geen winkels zijn die deze verkopen & je de kaarsen niet kan ruiken vooraleer te kopen. 

Prijzen:
- Small jar - 12,50 euro
- Large jar - 27,50 euro maar met korting 19,69 euro

Belgische website ( verzending met Bpost):

Liefs Margot x


Reacties

Populaire posts